Syner-G.hu | Skoda Fabia vezérléshiba- Volkswagen, Audi, Skoda, Seat minden modelljére!

Szervizünkben többedik alkalommal találkoztunk az alább leírt esettel, így nyugodtan mondhatjuk, hogy egy újabb típushibára bukkantunk, amire feltételezhetően a Skodát tervező mérnökök csak későn ébredtek rá. A gépkocsi egy 2003-as évjáratú 1198 cm3, 12 szelepes 47Kw-os modell volt, ami a következő hibákkal érkezett hozzánk. Alapjárata egyenetlen, illetve hibalámpa világít a műszerfalon.

Most is, mint mindig, a hibakód kiolvasással kezdjük a hibakeresést. Az 1-es henger égéskimaradásának detektálásával meg is találjuk az alapjárat ingadozásának okát. Korábbi cikkünkben már elemeztük ennek okait, így ezt most mellőznénk. Ebben az esetben is meg kell vizsgálnunk, hogy minden működési feltétel fennáll-e az égéshez, de végül konkrét hibát nem találunk.

Tapasztalatokból kiindulva ellenőrizzük a vezérlés állását, ami során fény derül a hiba okára, vagyis a vezérműlánc átugrására. Ez a lánc viszi át a hajtást a főtengelyről a vezérműtengelyekre, és e tengelyek egymáshoz beállított pozícióit rögzíti. Ennek átugrása igen veszélyes, mert akár a szelepek, a dugattyúk, és a hengerfej is sérülhet. Szerencsés esetben csak a befecskendezést és a gyújtást zavarja össze, ami ebben a történetben is az égéskimaradást eredményezi.

Egy vezérműlánc garnitúra csere sem csekélység, de ilyen esetben elkerülhetetlen. A konstrukciós hiba, illetve a lánckerekek kopása miatt nem elégségendő csupán láncfeszítőt cserélni, mert arra nem lehet garanciát vállalni!

Tény rövid távon olcsóbb megoldás lenne!

Ám később borítékolható, hogy újbóli meghibásodáshoz vezet, ami újabb károkat okozhat. Így hát érdemes a komplett garnitúrát cserélni, mert a valódi hiba csak ezzel szűnik meg és erre adható garancia!

Végül, ha már a Fabia vezérlés hibáit kielemeztük, egy tanácsot fogadjatok el a futóművel kapcsolatban is!

Az első lengőkarok hátsó gumi-szilentjei gyárilag eléggé ki vannak könnyítve, aminek persze előnye, hogy erő hatására jelentős mértékben el tud mozdulni, ezáltal csillapítja a dinamikus ütéseket a karosszéria felé, továbbá önbeálló módon igazodik a futómű geometria igényeihez. Hátránya is van a komfortos utazásnak. Az élettartama rövid, gyakran 30-40.000 km. megtétele után teljesen szétszakad.

Ellenőriztesd tehát a szervizek alkalmával!

Jó utat, és műszaki hiba mentes közlekedést kívánunk!