Syner-G Szerviz - Futómű beállítás, javítás - Volkswagen, Audi, Skoda, Seat minden modelljén!

Mikor kell a futóművet beállítani?

Autód futóműve számos terhelésnek van kitéve, még rendeltetésszerű használat mellett is. Különböző deformálódásának, fizikai hatásoknak köszönhetően a gyárilag beállított precíz paraméterek megváltoznak, amely nagyban megnehezíti, drágítja, vagy akár balesetveszélyessé is teheti az autózást. A futómű beállítás elengedhetetlen a futómű javításakor, de akár egy műszaki vizsga felkészítésébe is beépíthető művelet. Az évenkénti, vagy 15.000 km-kénti ellenőrzés mellett azonban vannak jelek, amelyek azonnal igénylik a futómű ellenőrzését.

Jelek, hogy időszerű a futóművet beállíttatnod:
Futómű beállítás ár és idő tekintetében

A futómű beállítás általában 10-15 ezer forint között mozog (amennyiben alkatrészcseréről nincs szó), attól függően, hogy csak első tengelyen, vagy első-hátsó tengelyen is állítható-e a futóműgeometria. A gyárinak megfelelő értékek egyrészt biztosítják a kényelmes és balesetmentes vezetést, másrészt megőrzik autód állapotát és idő előtti kiadásokat is megelőzhetik. Rossz geometriájú futómű mellett látványosan és rendellenesen kopnak a gumik, így hamarabb lesz szükség azok cseréjére is. Egy teljes abroncs-szett értéke mellett pedig a rendszeres futómű beállítás ára kimondottan kifizetődő.

Hogy a futómű beállítás mennyi idő, leginkább a futómű komplikáltságátóll függ. Önmagában az átvizsgálás és a beállítás 1 óra alatt kész, akár meg is várható. Ha olyan hibára akadunk, amely a futómű javítását igényli, illetve a megbeszélteknél nagyobb költségvonzattal jár, minden esetben egyeztetünk Veled.

Futómű beállítás Budapest Határ úton

Gyakran előforduló hiba, hogy a futómű beállításakor a hátsó tengely geometriáját nem ellenőrzik, pedig ennek is nagy a jelentősége. Az első tengely geometriát a hátsó kerekekhez (hátsó futómű geometriához) viszonyítva mérjük, ezért, ha a hátsó tengely futóműveinek beállítása elmarad, garantált, hogy nem lesz hiteles az első tengelyen elvégzett beállítás.

A helyesen beállított futómű nem csak az abroncs élettartamát növeli, hanem a vezetési élményt is fokozza, a biztonságos úttartásról már nem is beszélve!

A számítógépes futómű beállítás folyamata

A futómű javítás céljából érkező autón először állapot felmérést végzünk, hogy meg tudjuk állapítani az esetleges hibákat. Ez első körben egy mechanikai vizsgálatot jelent, melynek során felderítésre kerül az esetleges szerkezeti hiba, sérülés. A futómű ellenőrzés következő lépése a Syner-G szervizben a számítógépes futómű beállítás. Az eljárás a futómű paramétereinek pontos, gyors mérését teszi lehetővé, ami a módosítások után az ellenőrzést is megkönnyíti.

A technológiának köszönhetően biztos lehetsz benne, hogy az autó modelljének megfelelő gyári értékekhez a lehető legközelebbi futómű beállításokkal veszed át tőlünk autód.
A szakszerűen végzett átvizsgálás és javítás növeli a megbízhatóságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, meghosszabbítja a kapcsolódó alkatrészek élettartamát.

A számítógépes futómű beállítás technológiája

Mi a Syner-G szervízben a legmodernebb számítógépes futómű beállító berendezéssel végezzük a diagnosztikát. A számítógépes futómű beállítás programja nyolc darab CCD (charge coupled device) kamerával megvalósított optikai mérésre támaszkodik. Ezeket az elektronikus mérő fejeket rögzítjük a kerekekhez Az egyes egységek infrasugarak révén képesek egymáshoz kapcsolódni, képesek továbbá a függőleges és a vízszintes irányú szög meghatározásra. A mért eredményeket aztán számítógépes elemzés dolgozza fel, amely alapján pontosan meghatározható a szükséges futómű állítás. Állítás közbeni méréssel a változtatások ellenőrizhetőek. Így autód futómű geometriáját a pontos gyári értékeknek megfelelően tudjuk beszabályozni és az értékekről nyomtatott tájékoztatást is adunk át Neked!

A futómű diagnosztika paraméterei:
Mi is az a kerékdőlés?

A kerékdőlést az autó eleje felől, szemből vizsgáljuk. Azt mérjük, hogy a kerék-pár egymással milyen szöget zár be. Pontosabban, hogy mekkora a kerék dőlésszöge a jármű eleje felől nézve. Amennyiben a két kerék dőlésszöge közt túl nagy a különbség, az autó határozottan húzni fog az valamelyik irányba. Kismértékű elállítódás esetén a gumiabroncsok egyenetlenül érintkeznek a talajjal, így valamelyik abróoncs oldalsó kopása drasztikusabb lesz.

Mit takar a kerékösszetartás?

A kerékösszetartás mérésnél az autó felülnézetéből vizsgáljuk a kerekek állását. A méréssel vizsgáljuk, hogy a kerék-párban a gumiabroncsok elülső és hátsó részei ugyanolyan távolságra vannak-e? Tehát felülről nézve párhuzamosan áll-e a két kerék? A helytelenül álló kerékösszetartás kormányzás közben okoz nehézségeket.